15 heinäkuuta, 2013

LET'S FLY~


Tää ei tunnu todelta. En mä voi oikeesti olla lähössä HUOMENNA?! Mihin ne kaikki päivät katos. Minne meni viime syksy kun mä vasta unelmoin tästä. Minne meni se mielettömän pitkän tuntunen, ikuinen odotus joka kuitenki meni niin nopeesti että hyvä kun huomas. Mä muistan niin hyvin sen kun Jennan kanssa istuttiin aina hypyillä kahvilla vaan unelmoimassa miten joskus päästään kokee muu maailma, päästäis vihdoin ulkomaille ja vuodeks pois, mietittiin miten se vois olla mahollista ja toivottiin parasta. Sitten mä pääsin läpi rotareiden haastatteluista ja Jennakin löysi mahollisia tuttavia joiden kanssa asua ja jopa koulun jota käydä. Sitten mä sain tietää Australian ja kaikki muuttu aina vaan todellisemmaks. Nyt kun eilen nähtiin taas pitkästä aikaa ja vikaa kertaa ennen mun lähtöö, nii en vaa voi uskoo et me molemmat tehtiin se. Me oltiin suunniteltu tätä niin pienistä asti.


Multa on tosi monta kertaa kysytty, mitä teen tän vuoden jälkeen ja mikä on mun seuraava unelma. Oon vaan tähdänny tähän nii lujaa etten oo kerinny aatella mitään muuta. Siks tulevaisuus tuntuu jotenki arvaamattomalta. En yhtään tiiä mitä haluun tulevaisuudelta enkä sitä mitä teen tän jälkeen. Enkä varsinkaan sitä mikä mun seuraava unelma on. Lukion suoritan tietysti loppuun mut sen jälkeen kaikki on avointa. Ehkä lähen Mongoliaan vaeltaan tai sit en, sen näkee sitten. Nyt keskitän kaiken mun innon jännityksen ja energian tähän vuoteen enkä mihinkään muuhun.


Tänään kohti Helsinkiä ja huomenna kello 5 aamulla oon jo lentokentällä todella hyvin nukutun yön jälkeen oottamassa muiden vaihtareiden kanssa lähtöä. Matkalaukku on pakattu jo eikä se paina kun 22.5 kiloo ja maksimipaino on sen 23 kiloo. Saatiin itseasiassa erityislupa 30kilon laukkuihin kahelta ekalta lennolta mutta koska mun Australian sisänen lento on vaan ton 23 nii en voi muuta enää ottaa. Ehkä mä kuitenkin pärjään. 

Ens kerralla kun kirjotan oon luultavasti jo tuolla maailman toisella puolella. Niin epätodellista.

xoxo Sara

(ENGLISH!)

This doesn't feel real. I can't be really leaving TOMORROW?! Where all those days went. Where went last autumn when I just dreamed about this. Where went the longest waiting ever. I remember really well when Jenna and I used to go to have some coffee and we just talked and talked about leaving someday. And now we are both actually going! Yesterday we saw each other for the last time before my leave and I just can't believe we both did it. The thing we had planned since we were so young.

I've been asked for so many times now, that what I want to do after this year, what will be my next dream. I've just wanted to exchange so badly that I haven't even thought anything else. That's why the future seems so unexpected. I don't know what I want from the future or what I want to do after my year. And I really don't know what my next dream will be. Of course I'll finish high school but after that everything is still open. Maybe I go to Mongolia to do some hiking or maybe not, I will decide it later. Now I'm going to focus all my energy to this year and nothing else.

Today we will go to Helsinki and tomorrow at 5 o'clock I'm already at the airport waiting our depart with other exchange students. I'm sure we have all slept really well... My luggage weights 22.5 kilos and the limit is 23 :D Just under haha but I'll be alright.

Next time I'll write to you guys it will be from the other side of the world. So unreal.

xoxo Sara

22 kommenttia:

  1. Wau ihan hulluu, että oot just nyt, ku kirjotan tätä, lentokoneessa ja sun vaihto on jo alkanut!!! Oon varma että sulle tulee huippu vuos, tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En sentään vielä tänää mutta huomenna tähän aikaan kyllä! :o kiitos paljon tsemppii sullekkin :))

      Poista
    2. OHO OLIN VÄÄRÄSSÄ PÄIVÄSSÄ XD

      Poista
  2. Vaudee, oon ihan innoissani tääl kaikkien australia+nz suuntavien puolesta, ihan epätodellista! Turvallista matkaa ja huippua vaihtovuotta!!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ihanaa mut niin unreal oikeesti! :D kiitos kovasti, samoin sulle sinne USAn puolelle! :)

      Poista
  3. heh arvaa kui ilonen olin kun huomasin etsies näitä vaihtariblogeja, että sä oot lähössä huomenna vaihtoon! oon aina myöhässä ja missaan jotain kun rupeen lukemaan vaihtareiden tarinoita, niin nyt kerrankin oon ajoissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitos ja onnea :D koitan pitää teiät ihanat seuraajat aina ajan tasalla :)

      Poista
  4. Kuinka paljon 10 kuukautta Australiassa maksaa rotareitten kautta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos pääsee rotareitten kautta ausseihin nii siellä täytyy itseasias olla vähintää 50 viikkoa ja useimmat on pari päivää vaille vuoden sen 10 kuukauden sijaan :D enkä kyllä valita ihanaa vaan olla pidempään ♥ mutta maksaa jotain 4000-5000 euroo riippuen kans siitä meneekö sille safarolle :)

      Poista
    2. *safarille, joka on siis se suurkaupunkien ja kaikkien siistien paikkojen kierros muitten vaihtareiden kans :)

      Poista
  5. Oi lähet jo nyt, mul onneks vielä 13 päivää! Mut pidä ihan huippu vuosi Ausseissa!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 13 päivää menee ihan ÄLYNOPEESTI sit :D mut ehdottomasti piän, samoin sää! :)

      Poista
  6. paljon tsemiä sara, nauti! hyvin sä pärjäät <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana! <3 säki tuut pärjää niin hienosti siel usas! :)

      Poista
  7. Jee!! Hyvää lentoo Sara, pidä nyt sen verra hauskaa ettei meillä juttu lopu murlussa vuoden päästä kesken ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeij kiittii ja täytyy varmaa kokeilla kaikkee et riittää puheenaiheita! :D vaikka mä kyllä sekoilen ja mokailen aina sen verra et eiköhä jo siitä keskuteluu pariks vuodeks ainaki XD muuramehoods siellä nähään sit vuoden päästä ;) ja sunki pitää kyllä pitää hauslaa siel tiedekoulus ehdottomasto ;)))

      Poista
  8. Voi vitsit! Hyvää matkaa Sara! <3 Pidä mahtava vaihtovuosi Australiassa! n__n ite jään vielä Suomeen odotteleen oman vuoden alkamista. 39 päivää vielä! Odotan innolla sun kuulumisia sitten Australiasta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiittiiii!! Sulla on kyllä jotai odottelemisem arvosta ja en malta oottaa et saan kuulla sun kuulumisista koreas!! :D

      Poista
  9. Ääk ihanaa lentoa, onnea matkaan ja upeaakin upeampaa vuotta!!!<33:))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lento oli tosi jees vaikkaki pitkä mut mneni nopeesto ja vuodestakin tulee varmasto mieletön <33 :))

      Poista
  10. Mahtavaa!! Aika on menny aivan sairaan nopeesti, muistan kuin aloin lukemaan sun blogia niin silloin sulla oli yli 100 pv lähtöön ja nyt oon kohta jo menossa :) Hyvää matkaa ja onne alkavalle seikkaululle!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm älä vaa mäki muistan ton päivän ku eilisen! :D kiitos paljon!! :)

      Poista

ASK~!