19 syyskuuta, 2013

KEEN FOR THE HOLIDAYS!







Koeviikko loppu japanin kokeeseen jota mun ei loppuen lopuks tarvinnu ees tehä. Ois kyllä ollukki ihan liian vaikee mulle ja sen sijaa mun piti ton kirjeen kääntämisen lisäks kirjottaa mun omasta päivästä japaniks. Meni paremmin ku hyvin ja se opeki kehu kui hyvin osaan jo ja kui kaikki lauserakenteet ja jopa kanjit (!!) oli ihan oikei vasta kuukauden opettelulla! Sen jälkee Brycen kans juteltiinki et senki pitäis alottaa tosta ykköskirjasta ku seki tuli kesken tätä jaksoo noille tunneille ja ei osaa kunnolla vielä rakenteita yms. (se on puoliks japanilaine nii se osaa silti miljoona kertaa enemmä ku mä... :D) Aina mä rupeen kirjottaa ihan liikaa tästä japanin opiskelusta mutta enivei edistyn hyvin! ^___^

Viime lauantaina näin Emmaa (ranskavaihtari) ekaks Centralissa ja sitten mentii niinku aina Esplanadelle istuskelee ja nauttii auringosta. Oli mahtava päivä ja juteltii koko aika ihan lakkaamatta, oikeesti muitten vaihtareitten kans ei ikinä lopu puheenaiheet! :D Illalla lähettiin vielä mun hostperheen kans sukulaisten tupaantuliaisii ku ne palas HongKongista seittemän vuoden jälkee. Oli tosi rentoo ja mun hostsiskolla on about mun ikäsii serkkuja (-97 ja -00 heh.. :D) nii niitten kans tuli hengattua enemmänki ja puhuttua ties mistä! So much fun!!

Sunnuntaina en tehny kirjaimellisesti mitään :DDD joten ei siitä sen enempää. Tää viikko on ollu superturha koulussa koska kukaa ei tee mitää (jos ylipäätää jaksaa vaivautuu tulee kouluu...) ja tunneillaki vaa "tehään" ens kurssin asioita tai katotaan dokumenttei tai yms. Matikan ope kehtas antaa meille assignmentin tehtäväks heti kokeen jälkeen... (kokeesta muuten C- heh... :D) Äikän tunneilla ollaan naurettu ku käsitellään tällä hetkellä Arhur Millerin The Crucible näytelmää ja pari poikaa pääsi lukee kiihkeetä dialogia kahestaa ::DDD ja mä pääsin näyttelee kuollutta ja korjaamaan että Suomi ei oo osa Skandinaviaa vaan Fennoskandiaa sekä piirtämään yberhienon sekä supertarkan kartan eurooppalaisen näkökulman maailmankartasta ::DDDD oisin ottanu siitä teille kuvan mut en enää muistanu tunnin lopussa :D Filmtvjamedias ollaan vaa juteltu (ja letitin Dylanin hiukset ku sillä on semmoset ihanat jeesuskiharat! ^_____^) ja vertailtu sääriä ja rusketusta ja puhuttu pelottavista kauppojen asiakkaista (nää ku kaikki käy töissä ja useimmat check-out-chickkeinä eli kassaneiteinä). Ei me kyllä tuolla filmissä paljoo muuta muullonkaa tehä ::DDD

Tänään koulun jälkeen suuntasin taas Centraliin Emman kans koska sen piti ostaa jotain juttuja ja sieltä Esplanadelle as usual. Tänää oli ihan SIKAkuuma mut kuitenki aika pilvistä sit iltapäivästä. Aamulla meinasin kyllä paahtua kouluun ja tuulettimet hyrräs joka luokassa. Tällästä täällä tropiikissa :DDD. Lounastauolla oli Blood donation infojuttu ja mäki varmaan meinaan osallistuu siihen jos vaan pystyn! Täällä Ausseissa on tosi huonossa tilassa kaikki veripankit nii kaikkia tarvitaan ja ilmeisesti tää on joku vuosittainen koulujen välinen kilpailu minkä St. Andrew's on päättäny voittaa tänä vuonna koska year 11 ja 12 osallistuu molemma toho.

Carlin on jostai, enkä oikeesti tajuu mistä, keksiny mulle lempinimen Honky ja vaiks se kuulostaaki vähä epäilyttävältä (oonko ainoo?? XD) ni oon aatellu et painatan sen mun senior shirtiin. Täällä siis kaikilla year 12 luokkalaisilla on senior shirt ja semmonen sweater jonka toisen takana lukee oma sukunimi ja toisen taakse voi laittaa lempinimen ja kaikki stressaa sitä lempinimee et minkä laittais. Mulla ei oo ikinä ollu oikei mitää lempinimiä eikä varsinkaa sellasii minkä nää ymmärtäs enkä kuitenkaa haluis laittaa mitää Suomeen liittyvää koska haluun säilyttää noi paidat muistona ja Suomessa ne näyttäs sit vaa tyhmiltä nii oon koittanu kysellä kaikilta ehotuksii ja Honky kuulostaa tähä mennessä parhaimmalta hahah :D

Anyhow, huomenna vika päivä koulua ennen kahen viikon lomia, yay!! Seuraavan kahen viikon aikana luvassa rantailua ja ruskettumista (pakko saada koska nää kauhistelee edellee kuinka valkonen mä oon vaikka mulla on "rusketusta" ::DD) ja luultavasti barbieta vaihtareitten kans sekä oleilua Esplanadella. Toivottavasti mun luokkalaisilla ois vihdoin aikaa mulle ku ei oo kokeita tai muita eessä ja en nää niitä koulussa nii en haluu viettää koko lomaa yksin. Oon täällä kyllä paljon sosiaalisempi ku Suomessa ja aattelen aina että "do it now or you may never get the chance again" joten itteni nolaamisen uhalla meen aina jutteleen jollekkin tai istuu ihan tuntemattomiin porukoihin. Että sitä luvassa lomallaki ehkä mä saan jonkun olee mun kans vapaa-ajallakin :DD

Loman loppuviikonlopun vietänki Townsvillessä orientaatiossa ja pääsen näkee täällä olevia ja täältä lähteviä vaihtareita 24/7 kahen päivän ajan, yayyy!! Can't wait!! Ja rukoilen et siellä ois joku Suomeen menevä koska se ois vaa nii mahtavaa!!

Oon tänää nii sekavalla tuulella et anteeks ku vähä hyppii aiheesta toisee ::DDD Päätin koota teille vielä mun ruokarakkauksia viikon sisään koska kukapa ei ruokaa rakastais ♥♥♥ nomnomnom toi jäätelö on muute greentean makusta nomnom !!

See ya later
xoxo Sara






Ainii tästä mun on pakko vielä kertoo vähä! Täällä tulee siis telkkarista JOKA mainostauolla (joita on muute viiden minuutin välein......) jonkun yhtiön mainos vakuutuksista! Niin outoo koska Suomessa en muista nähneeni ikinä yhtäkään tämmöstä. Lisäks nää rakastaa automainoksii ja niitä on sitte yhtä paljo ku näitä vakuutusmainoksia ::DDD


2 kommenttia:

  1. Hahah Honky vaan chillaa siel.. siinä meillä vaihto-OPPILAS ;) Ranskassa ihania 9 ja 10h päiviä, hirveesti ei jää aikaa chillaamiseen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah totta mut aatteleppa vaa sit ens vuotta ku sulla on opiskelurytmi iha hallussa ja saat kymppeja kaikesta ja ite tan vuoden rentoilun jalkee koitan paasta takas lukiorytmii... :DDD

      Poista

ASK~!