23 marraskuuta, 2013

SUOMALAISIA!

Long time no see, hey? Taino, eihän edellisestä oo kun viikko mutta tuntuu kyllä paljon pitemmältä ajalta ku niin paljon on taas tapahtunu. Vika kouluviikko! Enää siis vaan neljä koetta eessä ja perjantaina jotain random hauskaa jossa meiän tylypahkatuvat (houset :D) tekee kaikki jotain omaa esitystä. Mun tietääkseni kaikissa aussikouluissa (ainakin täällä missä mä asun) on kaikki oppilaat jaettu neljään eri ryhmään ja väriin; sininen, vihree, punanen ja keltanen, ja niissä sit kilpaillaan kaikissa koulun tapahtumissa niinkun esim. uinti-karnevaaleis. Mun house on sininen ja sen nimi on MacKillop (no idea why hehe) ja me ollaan tällä viikolla sit harjoteltu tanssiesitystä tolle ens viikon perjantaille. Saa nähä mitä siitäki tulee :D

Viime lauantaina menin sinne nuorteniltaan ja oli kyllä niin erilaista Muuramen pieneen sisäpiiriporukka niltoihin että! Ensinnäki se puhuja/ohjaaja/nuorisotyöntekijä oli 100 kertaa enemmän innoissaan saarnaamas siellä Jumalasta ja Jeesuksesta ja oli just semmonen mitä ainakin mä kuvittelen et täällä ulkomailla uskovaiset on. Ei siinä mitään pahaa siis oo mut tuli mulle jotenkin uutena kun Suomessa se on enemmän semmosta rauhallisempaa ja ei ehkä niin dramaattista. Lisäks, se paikka oli sata kertaa isompi ja kaikki oli jotenkin isompaa ku mihin oon tottunu. Ku saavuin sisälle ni kunnon tanssibilebiisit soimas kajareista ja sit kun se alko ni siellä oli oikei bändi soittamas gospelbiisejä! Ja katottiin kans jotain ranbom korisvideoita sen saarnan aikana. Ei semmosta ihan Muurames ei :D Mutta eniveis ihania ihmisiä ja oli kivaa ja meen ihan varmaan uuestaan vielä joskus, ainut vaan et sinne meno täältä rannalta on vähän tuskallista (en saa käyttää lauantai-iltasin busseja koska pimeetä porukkaa ja en viittis aina host momii pyytää heittämäänkää ja hakee niin myöhään pois). 

Sunnuntaina pesin pyykkiä ja autoin mun host momia kaikissa hommissa mitä sen piti tehä, tein mun kouluhommia viis tuntia... ja värjäsin mun host momin hiukset. Tykkään tosi paljon mun host momista tosi paljon jo nyt ja jutellaan joka ilta päivällisen aikaan monta tuntii. Ja ollaan muutenki tosi samanlaisia (mummoja haha) koska käydään aikasin nukkuu, herätään aikasin ja tykätään samoista ruoista yms. yms.

Maanantaista perjantaihin koulua ja aika normaalia, maanantaina koulun jälkeen kävelin Redlynchin kauppakeskukseen ja host momin kans tehtiin ruokaostoksia. Keskiviikkona meille tuli illallisvieraita, mikä on kyllä ihan normaalia koska mun host mom tykkää kutsuu kaikkii syömään ja seurustelee eli meillä on ollu joka viikko vähintään kerran joku täällä syömässä meiän kans. Eilen meillä olikin sit Rotary risteily illalla ja mentiin sitä ennen isommmalla porukalla syömään (calamari strips nomnomnom ♥). Oli muksaa! Minä ja Oliver työskenneltiin siellä eli myyntiin arpajaislippuja ja saatiinki kuulemma ainakin 1600 dollaria kasaan ja kaikki hyväntekeväisyyteen. Kerettiin men jutellakkin koko ilta ja siellä oli kans yks saksaan menevä tyttö mukana (tavattiin se orientaatios) ni oli kivaa vaihtaa taas kuulumisia ♥

Sitten se tärkein!! Torstaina koulun jälkeen normaalisti Smithfieldin ostoskeskukseen bussilla ja sit kun ootin seuraavaa bussia ni jotain niin outoo tapahtu! Kuulin et mun eessä kolme nuorta naista puhu suomee!! Yks niistä puhu jotain rintsikoista (kyllä hahah) ja mun korvat nappas nää tutut sanat ja ihan ihmeissäni aloin sit vaan hymyilee itekseni :D Sit tää samanen nainen katto mua hetken ja päätin sit sanoo 'moi'. Se ei aluks kuullu ni toistin ja sit seki ihan ihmeissään alko hymyilee ja alettiin siinä sit juttelee. Ne kyseli multa kaikkee et millasta täällä on opiskella ja yms. yms. ja mä niiltä et minä ne täällä tekee :D Yks niistä on Ausseissa vuoden matkustelemas ja tekemäs ehkä jotain töitä ja ne kaks muuta vaan kolme kuukautta matkustelemas ympäri Australiaa. Oli kuulemma just tullu Cairnssii ja sitä ennen ollu pari viikkoo Melbournessa. Ja mä olin kans niitten eka suomalainen jonka ne on tavannu täällä. Mutta oli kyllä NIIIN outoo puhua suomee!! Kaikki sanat tuntu jotenki vääriltä ja lauseet ihan outoja :D Että onnee vaan sitten kun tuun takas Suomeen...

randomisti mun prac art -töitä --->

krokettikenttä ja oli ihan mielettömän kuuma!!

yhtenä päivänä heräsin kun tää käveli mun tyynyllä mun pään päällä... kokoa noin 5 cm... gotta love australia.

nomnom mutakakkudonitsia kun ootin bussia yks päivä ♥ ja täällä on ihan sikahalpaa kulkee linkillä, kouluun kahella bussilla maksaa yhteensä vaan ton 1.20 dollaria eli noin 80 senttiä!

ranta ♥


tää taivas ♥♥♥

menossa kouluun keskiviikkona, liikkapäivä!

tää eka kuva kun toi palmu on musta niin hassu! ja toka prac art tunnilla kun taas kerran kuvattiin mein töitä, Emily ♥

käsin ommeltu cupcake -veistos... :D

Ja plaster-veistoksen alku, meni järki sen kans ja sit se meni vielä rikki...

Sato ja paisto samaan aikaan! Ni näin kokonaisen sateenkaaren! ♥

mun aamupala yleensä, puuroaaa 

Ja keskiviikon lounas, lasagnee, banaanileipää, omena ja appelsiinimehua ♥

matkalla kouluun ♥

kun piti kerrata japania kokeen ekaan osaan joka oli ihan älyvaikee...

aina niin ihana transit mall

bussipysäkiltä kouluun tommosta viidakkopolkua :D

eilen syömässä ♥

ja menossa sinne risteilylle



ja illasta vielä nutellaa ja banaanilastuja nomnomnom ♥♥♥
See ya
xoxo Sara

6 kommenttia:

  1. Hei niin siistii, voi ei niin tiiän ton tunteen! En muista kerroinko sulle, mut tapasin itekki suomalaisen perheen - mut sillee ehkä viikko sen jälkeen kun olin tänne tullu. :D Näyttää ihanalta sun elämä siellä, jutellaan taas pian. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo taisit kertoo! hahah :DD ja ihanaa on, see you soon!! xx

      Poista
  2. Ei vitsi mite siistiä, suomalaisia!!! :D voin vaa kuvitella mite randomi hetki se on ollu... Mut ihan hullun siistiä! Ja ihanaa että tuut hyvin toimee sun hostmumin kaa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpäää!! :DD En ois uskonu et täältä löytyy :D

      Poista
  3. Mmm varmaan sä kirjotat hiraganoja noin siistillä käsialalla! :o Terveisin opiskelen japania kolmatta vuotta enkä välillä meinaa saaha omasta käsialastani mitään selvää :DD Mut tsemppiä kokeisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah kiitos :D Oonki kyllä lähinnä harjotellu kirjottamista kun kaikki muu on nii paljon vaikeempaa tunneilla :DD Ja kiitos kiitos kuha nyt läpi pääsen! :)

      Poista

ASK~!