26 joulukuuta, 2013

BOXING DAY.

Joulu tuli ja meni ja nyt voin taas unohtaa koti-ikävän loppuvaihdon ajaks (ainakin toivottavasti) :D Ennen joulua vietin superpaljon aikaa mun koulukavereiden kanssa (vihdoin!!) ja oon ihan superonnellinen mun kaveripiiristä joka on vähän niinku meiän koulun "nerd group" tai sillee ainaki jotkut sanoo. Joten tunnen kuuluvani 100% sinne :D Ja ne on kyllä superihania kaikki tuitui. Mutta siis yks mun lähimmistä kavereista täällä on tosi kiinnostunu kuvaamisesta ja elokuvien tekemisestä yms. nii se kysy mua mukaa sen ja muitten kanssa tekemään sitä. Kuvaukset kesti kolme päivää (josta suurin osa kyllä vaa nauraessa ja ja syödessä ja jutellessa hehe) ja oli superkivaa! Ite päädyin lopulta pieneen sivurooliin ja maskeeraamiseen vaikka aluks aattelin olla ihan kameran takana enkä eessä koska mun aksentti on vielä niin fabulous että kaikki ei sitä aina ymmärrä... :D Pääsin myös järkyttää äitin mun feikkihaava-kuvalla (lisään sen tänne kun pystyn) hahaha.

Kuvausten lisäks käytiin isommalla porukalla syömässä viime torstaina ja oli älykivaa! Illasta alko kyllä satamaa ni kastuttiin kaikki ku oltiin kävelemässä Esplanadella mut eniveis oon vaan niin onnellinen et oon saanu täältä noinki ihania kavereita. Sain yheltä maailman sulosimmalta (ei sillä tavalla) pojalta ihanan kaulakorun ja kun puhuttiin muutaman jätkän kans aksenteista ja puhevioista ja selitin niille kuinka vaikee mun on sanoo enkuks ärrää ku suomessa se sanotaan voimalla ni niitten ilmeet oli kyllä näkemisen arvoset kun ne kattoo mua vaa ja ihmettelee kui mä pystyn ees tekee semmosen äänen ::DDD haha pienet ei pystyny ees rullaamaa niitte ärrää.

Viimeviikon keskiviikkona kävin mun tulevan hostsiskon ja sen kaverin kans kiertää kattomas jouluvaloja. Täällä Cairnsis järjestetää joka joulu semmonen autokulkue joka kiertää kaikki koristellut talot läpi ni oltiin siinä mukana. Eksyttiin kyllä melkei heti porukasta ni kierreltii sitte randomisti ettien niitä taloja ja muita autoja :D Mut oli kivaa ja pääsin tutustuu mun siskoon paremmin (aivan ihana!!) ja syömään kaikkee herkkuja (niinku en muuten söis.....) hehe.

Sunnuntaina mun host mom sano et voin kysyy jotain kaveria ja lähetään sit jonnekkin kauemmas turisteilee autolla. Pyysin sit ranskalaista vaihtarii Emmaa mukaan ja lähettiin pohjoseenpäin Mossmanniin ja Port Douglasiin. Oli ihana aurinkoine päivä ja käytiin yhen sveitsiläistä alkuperää olevan rotarin luona morning tealla ja se tuli meiän mukaan Mossman Gorgelle joka on semmonen virta/joki ja ihan sikakylmä!!! Huh en tiiä miten meinaan enää ikinä uida Suomes ku en kestä kylmää vettä enää... Uimisen jälkee syötiin siellä lounas ja maistoin eka kertaa kengurua!! Oli yllättävän hyvää ja se on kuulemma lihaks aika terveellistä :D Voisin syödä uudestaanki. Heitettiin se rotari takas kotiin ja lähettiin sitte Port Douglasia kohti. Oon käyny siellä ennenki ni ei sinänsä ollu mulle mitään uutta mutta Emma oli ekaa kertaa siellä. Ne maisemat on kyllä jotain niin upeeta ja eksoottista, ihan ku ois jossain lomaparatiisissa! Ja kuulemma monet julkkikset majottautuu just sinne koska siellä ne saa olla rauhas ja lomailla.

Aatonaattona mun porukoiden lähettämä paketti nro 2 tuli perille ja skypettelin sit illalla niitten kanssa kun ne halus nähä kun mä availin niitä pieniä paketteja sieltä. Sain tähän tabiin näppäimistön vihdoin nii nyt on vähän helpompi kirjotella tänne bloginki puolelle. Ikävä on kyllä mun omaa perhettä eikä sitä voi korvata mikään mut onneks nään ne taas kesällä ja tiiä et aika tulee menee ihan supernopeesti.

Jouluaattona olin vähän masis ja koti-ikävä puski päälle mutta selvisin hengissä. Nää kun ei tee oikei mitään sinä päivänä ku juhlat on vasta 25. päivä. Aamusta sain kuitenkin tehtyä itelleni joulupuuron (kaneli ei maistunu yhtään kanelilta haha) ja kuuntelin suomalaista radioo. Sit aamupäivästä värjäsin host momin hiukset ja siivoilin vähän ja lounaalla mentiin kiinalaiseen yum chaan syömään kun yks rotari tarjos meille jouluaterian :D nomnom pakko mennä sinne joskus uudestaa koska se ruoka oli niin hyvää!! Sen jälkee nukuin vähän aikaa ja iltapäivästä menin Oliverin host perheen luo koska ne tarjoutu hostaamaan muaki joulun ajan (koska mun host mom ei oikei vietä joulua). Uitiin uima-altaassa ja illasta mentiin kirkkoon. Illalla ne avas mun perinteiden mukasesti mun antaman lahjan niille ja nauroin mielettömästi kun ne koitti lausua 'piparkakkuja' ::DD

Joulupäivän aamuna herättiin ennen seittemää avaamaan lahjoja ja ne ihanat hostit oli ostanu mullekki kaikkee pientä! lähinnä karkkia ja semmosta mutta ajatus on tärkein ja aattelin oikeesti että en sais mitään. Lisäks karkit ja semmoset onki parempia koska ainakaa ei oo enempää kiloja matkalaukkuun (vyötärölle kylläki huoh..... onneks mun seuraava perhe on superurheilullinen ni ehkä mäkin jaksasin taas tehä jotain :D). Lahjojen jälkeen sinne tuli muutamia naapureita ja mun host mom syömään aamupalaa yhessä ja sit pakattiin ja lähettiin Mareebaan sen host perheen sukulaisten luo juhlii joulua. Siellä oli ehkä noin 30 sukulaista ja puolet niistä pieniä lapsia ni voitte vaan kuvitella kuinka väsyny mää ja Oliver oltiin heti parin tunnin jälkeen :D Lutusia kyllä kaikki ja rakastan leikkii lasten kanssa ni ei haitannu. Ihanaa vaan kuinka nopeesti ne tottu meihin ja oli kiipeemäs tyyliin reppuselkään. Syötiin ja uitiin ja leikittiin koko ilta ja ihan illasta mää tulin sen host perheen
äitin kanssa takas Cairnssiin koska sen piti aamulla mennä töihin ja mä halusin nukkua kunnolla ja muutama niistä lapsista oli vähän kipeenä ni en haluu tartuttaa itteeni ku muutenki on pieni flunssa päällä. Oli kyllä hauskaa mut oon kans onnellinen et saan olla taas kotona ja nukkua omassa sängyssä.

Tänään Boxing dayna eli Tapaninpäivänä alko superaleet jotka osa ilmeisesti on vaan tänään ni menin Centraliin shoppaileen. Ostin muutamat shortsit ja ihanat korkkarit ja kaikkee tylsää mitä mun piti ostaa (vanulappuja etc :D) ja kävin kampaajalla! Kaveritki jo ihmetti kuinka mun yli sentin juurikasvu on niin vaaleeta (yks lutu poika oli iha ihmeissää et miks en värjänny kaikkia hiuksia vaa jätin semmosen viirun juurii XDDD nii hiuksethan ei kasva hahahah ihana). Makso ihan sikana kun piti vaalentaa ja sävyttää mut opinpahan ainakin et en enää ikinä värjää tummaks ku on liian vaikee saada pois tai ees pitää hiuksissa...

Mun host mom on kyllä ihana kun se on kuulemma ollu huolissaa musta ku se ei oo ollu varma oonko onnellinen täällä. Oonhan mää ollu viimeaikoina vähän upset koska koti-ikävä mut oon mää silti ihan superonnellinen että saan olla täällä. Ehkä sitä vaa ei aina huomaa mut en mää oo kyllä kertaakaan täällä ollessani ajatellu että mun elämä ei ois onnellista. Mulla on kaikkee mitä voin vaan kuvitella vaikka se kaikki ei ookkaan käden ulottuvilla. Mää en ees muista aikaa mun elämässä jollon en ois ollu onnellinen. Kaikki on vaan niin täydellistä (vaikka kaikki ei oiskaan aina hauskaa).

Eniveis nyt oon onnellisesti taas tekemättä mitään kotona ja huomenna meen varmaan leffaan koulukavereitten kanssa. En voi kyllä uskoo että ihan kohta on jo uusi vuosi ja sit onkin enää puolet tästä vaihosta jäljellä! Mihinhän se aika oikein katoaa.

Lisäilen kuvia mun koulun koneella tässä jossain lähiaikoina kunhan saan aikaseks :D

See ya
xoxo Sara

HYVÄÄ MYÖHÄSTÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE TEILLE IHANILLE!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ASK~!