17 elokuuta, 2013

TOO SCHOOL FOR COOL.




Ennen Aucklandii lähtöö käytiin Kerryn ja Lucyn kanssa kattomas krokotiilejä krokotiilifarmilla! Siellä oli sekä saltwater- että freshwaterkrokoja ja nähtii ku ne tyypit ruokki niitä. Saltwaterkrokot on näitä isompii ja niitte lähelle ei todellakaa kannata mennä. Täällä Cairnssis joku kroko on vähä aikaa sit syöny jopa koiran ku se meni liian lähelle... ;( Mut sit ku ne ruokki niitä freshwaterkrokoi ni se ohjaaja jopa meni niitte aitauksee sisälle koska ne krokot tiedostaa et ihmiset on liia isoi saaliita :D En kyllä silti menis lähelle... 

Aucklandii jälkee oli ihanaa palata taas kotii ja vihdoin päästä kouluu! Maanantaina olin kyllä niin hukassa ku olla voi mut onneks mun homeroomissa on tosi ihanii tyttöi jotka autto mua alkuu. Oon year 11 eli oon mua vuotta nuorempien kans samalla luokalla mut oon löytäny pari samanikästäki yay! Jotkut mun kavereista on tääl vielä 15 ja nää jotenki aina epäilee ja ihmettelee mite mä voin olla jo 17 ja ei herrajestas että nää innostuu ku sanon et täytän tammikuus 18... :D

Rakastan tätä koulua täällä ja oikeesti en tajuu mite innoissani oon aina aamusin! Eniten siellä tykkään kyllä niistä ihmisistä, kaikki on ollu mulle NIIN ystävällisii ja tulee juttelee ja auttaa jos näytän olevan iha hukas. Nää on niin paljo avoimempia ja ystävällisempiä täällä ku Suomes. Oon saanu niin paljon ihanii uusia ystäviä et en ees tiiä kenen kans viettäsin välkät! Tottakai nää on vielä innoissaa musta (ja oikeesti kirjaimellisesti KAIKKI tuolla koulussa tietää et osaan 5 eri kieltä XD) mut oon kyllä itekki panostanu ja menny vaa mukaa enkä istu yleensä missää yksi. Bussipysäkilläki jotkut pojat alko vaa juttelee mulle :DD On kans tosi jännää et oon tutustunu kaiken ikäsii ihmisii täällä ja juttelin action groupissa (vähä niinku liikkaa) mua kaks tai kolme vuotta nuorempien kans tv-sarjoista iha innoissani :D 

Koulupäivät on täällä sillee et koulu alkaa 8.10 aamulla ja sit on 15 minuuttii homeroomia eli jutellaa vaa oman luokan kans tekemättä paljoo mitää (paitsi siel luetaa aina rukous ja tehää ristimerkkei sillei isänpojanjapyhänhengennimee :D) sit 25 yli 8 alkaa eka tunti ja se kestää vaa 35 minuttii. Muutenki nää tunnit on aina tääl vaa 40 min ja suurin osa siitä menee iha muuhu ku opiskeluu :D Välillä tuntuu et oon palannu takas yläasteelle... ;DD Eka välkkä on neljännen tunnin jälkee ja kestää 20 min ja yleensä kaikki syö jotai siinä välissä. Tai ainaki kannattaa syödä koska maanantaina olin niin fiksu et join vaa vettä ja kyllä iltapäivästä alko tuntuu ku ei ollu syöny pitkää aikaa... toka välkkä eli virallinen ruokavälkkä on ennen kahta vikaa tuntia ja kestää 40 min. Ja koulu loppuu 14.40. Noi päivät menee ihan liian nopeesti aina :DD

Keskiviikkosin ja torstaisin tuun kotiin bussilla mut muute mun perhe kuskaa mua kouluun ja kotiin. Bussi on aina täynnä iha pikkusii 6-8 vuotiaita tuitui mut oikeesti se melu on jotai nii kovaa et ei mitää rajaa :D 

Kouluaineis oon vielä vähän hukassa koska näillä on kaikenlaisiin assignmenteja keske mut eiköhän tää tästä lähe käyntii. Japanis ne muut on opiskellu sitä jo tyylii 4 vuotta ja puhuu jo kierrätyksestä yms. nii lainasin koulun kirjastosta japani ykkösen nii oon opiskellu iltasin itsenäisesti. Mut se ope on maailman ihanin oikeesti!! Se on nii söpö! Se on japanilaine ni sen enkkuaksentti on jotai nii lutua ^___^ Ja se oli eile iha innoissaa ku keskusteltii jokaine sen kans kahestaa vähä ja osasin sanoo jo kaikenlaista ja kirjottaakki vähä :D Tykkään kyllä aina mennä sen tunneille vaiks en tajuiskaa siel mitää. Muissa aineissa oon vähä paremmi perillä mut silti aika hukassa. Kuvikses tehään savitöitä ja film,tv&medias katon nyt Inceptionia ja seuraavaks Maltese Falconia ja sit mun pitää verrata niitä esim. kameran kuvakulmii yms. Matikan sanat on jotai nii outoo ja ne käyttää muutenki iha outoja merkkejä et oon aika hukas mut kyllä se siitä. No worries yritän parhaani enkä stressaa turhista. 

Tää viikko meni siis aikalailla koulun parissa enkä oo ottanu juuri yhtää kuvaa mut koitan joku päivä kuvaa mun koulua vähän enemmän teille. Ainut vaa et siel ei sais olla puhelimii (kaikilla kyllä on anyway ja oikeesti KAIKILLA on täällä iPhone!!) nii saa nähä jos jaksasin ottaa kameran mukaa joskus. Torstaina oli mun hostsiskon 18 vee synttärit ja käytii ulkona syömäs ja tänää on sitte juhlat can't wait :D Huomenna aamusta Holloways Beachille Susannen luo viettää tervetuliasaamupalaa mulle ja Oliverille ja lisäks se on kans kai Susannen synttäriparty. Ens viikonloppuna on suunnitelmissa nähä Ceciliaa (tanskalaine vaihtari) ja saa nähä ketä saadaan mukaan ja onnistuuks se ees. We'll see!

BAIBAI
xoxo Sara

MY NEW LOVE ♥♥♥
(ENGLISH!)

Before Auckland Kerry, Lucy and I went to the crocodile farm to see crocodiles! It was super fun and the crocs were massive! We saw the show where they fed the crocodiles and it was really interesting to see. 

After Auckland it was sooo nice to come back home, home sweet home. And on Monday I finally got to go to school!! I was actually quite lost but the people there were so nice and the girls in my homeroom helped me a lot in the first day. Everyone's so friendly and open and nice to me, it's so different compared to Finland. I'm at year 11 so I'm with the people year younger than me, it's totally fine though and I really like them. Everyone always seems to be so surprised when I tell that I'm already 17 :D and they get really excited when I tell that I'm turning 18 on January :DD (And EVERYONE seems to know that I can speak 5 languages hahah).

I'm still a bit lost with the subjects. They are all doing some kind of assignments but fortunately I don't have to do them yet. Also the topics are a bit unfamiliar and I don't get them yet (cause I came to school in the middle of them) but I'll get there :D I just need time.

So this week I haven't been taking photos at all because I've been focusing on school. And we aren't suppose to have phones in school (though everyone has and they ALL have iPhones!!) so I haven't been able to take pics from there. I'll try to take my camera with me someday so I can show you a bit of my school too.

Today's my host sister's birthday party and it's gonna be so fun! And tomorrow we're going to have breakfast at Susanne's (she lives in Holloways Beach!) and it's kind of a welcoming party for me and Oliver and kinda also a birthday party for Susanne. Can't wait! Next weekend I have planned to meet Cecilia (Danish exchange student) and maybe some others but it's still just a plan so we'll see!

BAIBAI
xoxo Sara

6 kommenttia:

  1. Ei vitsi ku kuulostaa ihanalta! Näitä sun postauksia lukiessa haluis vaan itekkin jo lähtee :D Noh, ei mulla nyt ookkaan nyt enää kuin 6 päivää jäljellä! o___o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi en malta oottaa et säki pääset lähtee ja pääsen lukee sun elämästä siel!! Hui kauhee vähä aika kuluu nii nopeesti! :ooo ^___^

      Poista
  2. sun elämä kuulostaa siellä tosi ihanalta, nauti! niin kun varmasti postauksista päätellen teetkin haha ;) mulla on vaan suurena unelmana lähteä vaihtoon myös, ehkä vähän halvempaan maahan vaan kun aussit mut kuiteskin... siks mua kiinnostaiskin paljon et paljon sun vaihtovuos on tähän mennessä maksanut, meinaan näitä kaikkia pakollisia (ohjelmamaksu, vakuutus, lennot...), ootko yhtään laskenu? tai ees suurinpiirtein tonnien tarkkuudella jos osaat sanoa ni oisin kiitollinen! :) osaisin vähän arvioida et oisko rahallisesti mahiksii... ja onks menny siellä paljon rahaa per vk tai kk? oot tosi onnekas :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha nautin joka päivästä tunnista ja sekunnista ;) Ymmärrän hyvin ton et vaihto ausseissa maksaa usein ihan liianki paljon mut thank god rotareiden kautta paljon paljon vähemmän! En oo tarkkaan laskenu mut sanosin et suunnilleen 3000-4000 euron väliltä. Kallein asia tänne tulossa on ollu lennot jotka makso sen reilu 2000 ku tää on nii kaukana (onneks sentää menopaluu). Rahaa ei viikoittain tai päivittäin mee paljoo yhtään koska rotarit kustantaa mulle tosi paljon kaikkee mut tähän mennessä on basic juttuihin menny jotain 300 dollaria. Ja oon siis ollu tääl kuukauden. Sen verran tiiän kans et noin 2000 dollarii tulee kulumaan safariin mut se on vapaaehtonen et jos ei oo varaa nii voi jättää välii. Jos kauheesti ausseihin haluisit nii kannattaa yrittää rotareiden kautta muuten ne maksut menee kyllä ihan överiks (tai itellä ei ainakaa ois varaa maksaa 10 000 tänne tulosta) Oon oikeesti ihan superonnekas et saan olla täällä! ♥ Toivottavasti autto :D

      Poista
  3. Oi vähänkö hienon näköstä! Näin muuten sen lehtijutun missä olit (iskä kysy, että kuka tää Sara on ja selitin, että se on vaihdossa ja oltiin joskus samalla ala-asteella :D). Sitte menin kouluun, niin se sama lehtijuttu on teipattu yhen kieliluokan ikkunaan ja opojen huoneiden vieressä olevalle ilmotustaululle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nisulanmäellekkö?? :D Wooow haha siistiä! ;DD

      Poista

ASK~!